Vacature Interim-directeur Bedrijfsvoering

Interim-directeur Bedrijfsvoering in Delft

Functieomschrijving

In het directieteam ben je verantwoordelijk voor de bedrijfsvoering, neem je deel aan de concernbrede besluitvorming en geef je als lid van het directieteam mede sturing aan de doorlopende ontwikkeling van een waterschap in Zuid-Holland.

Waar kom je terecht?

In een van de meest laaggelegen en dichtbebouwde delen van de Randstad zorgt dit waterschap voor droge voeten en schoon en gezond water. In de afgelopen jaren heeft het waterschap flinke stappen gemaakt in het voorkomen van wateroverlast, het groener maken van de leefomgeving in en om het water en het verbeteren van de waterkwaliteit.

Als interim-directeur Bedrijfsvoering voer je samen met de secretaris-directeur en je collega-directeuren de strategische sturing van het waterschap uit. Als leidinggevende van het managementteam Bedrijfsvoering geef je richting aan de strategische ontwikkeling van de bedrijfsvoering van het waterschap en ben je een onmisbare schakel in de integrale sturing van de organisatie.

In het directieteam ben je verantwoordelijk voor de portefeuille Bedrijfsvoering en neem je deel aan de concernbrede besluitvorming. Daarnaast geef je als lid van het directieteam mede sturing aan de doorlopende ontwikkeling van de organisatie. Je hebt een centrale rol in de planning & controlcyclus. Je hebt een duidelijke visie op bedrijfsvoering en weet die concreet te maken voor de situatie. Je bent intern de opdrachtgever voor projecten en programma's binnen de bedrijfsvoering en je bent verantwoordelijk voor de functionele en hiërarchische leiding over de managers in je portefeuille.

Wat ga je doen?

  • Je bent de voorzitter van een of meer bestuurlijke portefeuillehouderoverleggen. Je bent hiermee een belangrijke schakel tussen bestuur en ambtelijke organisatie.
  • Je zorgt ervoor dat de dienstverlening vanuit de portefeuille bedrijfsvoering van ongeveer 230 fte op peil blijft en zich ontwikkelt in de richting van de strategische doelen van de organisatie. De portefeuille bedrijfsvoering bestaat uit:
  • financiën,
  • inkoop en contractbeheer (FIC),
  • personeel,
  • organisatie en calamiteiten (POC),
  • bestuurlijke en juridische zaken inclusief vastgoed (BJZ),
  • facilitaire zaken en managementondersteuning (FZO),
  • communicatie en klantcontact (CKC),
  • informatie en communicatietechnologie (ICT),
  • toezicht en handhaving (THH),
  • informatiemanagement (IFM),
  • datamanagement en archivering (DMA).
  • Je bent verantwoordelijk voor de doorontwikkeling van de strategische richting van de bedrijfsvoering in relatie tot de opgaven en ontwikkelingen van het waterschap.
  • Je bereidt producten voor zoals P&C-cyclus (begroting en jaarplan 2025) in combinatie met een impuls aan de opdracht om de doelgerichtheid en productiviteit van de organisatie te vergroten.
  • Je bent verantwoordelijk voor de doorontwikkeling van de informatievoorziening en ICT, waaronder de implementatie van een nieuw HR-administratiesysteem.
  • Je voert de rechtsmatigheidsverklaring in van overheidsorganisaties.
  • Je versterkt de inzet van toezicht en handhaving.

Wat breng je mee?

  • Je hebt werkervaring als directeur in een overheids- of vergelijkbare organisatie met een uitvoerende taak.
  • Je hebt meer dan 5 jaar ervaring als interim-directeur bedrijfsvoering.
  • Je hebt meer dan 5 jaar ervaring in de aansturing van planning & controlproducten.
  • Je hebt meer dan 4 jaar ervaring in de informatievoorziening en ICT.
  • Je hebt uitgebreide kennis van financiën en het planning & controlproces.
  • Je hebt inzicht in sociaal-maatschappelijke, financieel-economische en politiek-bestuurlijke ontwikkelingen.
  • Je hebt politiek-bestuurlijke sensitiviteit en weet om te gaan met tegengestelde belangen.

Kenmerken

Fulltime: 36 uur

Looptijd: van maandag 1 juli, met optie tot verlenging van 9 maanden

Locatie: Delft

Gesprek: Maandag 10 juni 2024 tot 15.00 uur, op locatie

Functie-eisen

-

Sollicitatieprocedure

Solliciteer nu!

Spreekt deze opdracht je aan? Stuur dan je cv vóór maandag 3 juni 12.00 uur. Heb je nog vragen? Neem dan contact op met een van onze consultants, Guido Lamet en Axel Gelens, bel 078-654 90 60. Referentienummer 240473.

Waarom kiezen voor Van Dijk?

Wij werken aan de mooiste projecten in de ruimtelijke ordening en infrastructuur door heel Nederland. Dit doen we samen met de rijksoverheid, provincies, gemeenten, waterschappen en andere (semi)overheden. Bij ons heb je een zeer grote kans dat je op het juiste project terechtkomt, want we luisteren naar wat jij wilt en waar de opdrachtgever echt naar op zoek is. Je ervaart onze kernwaarden Betrouwbaar: we zeggen wat we doen en we doen wat we zeggen, Professioneel: we maken verwachtingen waar en Betrokken: we hebben aandacht voor je.



Functie:Leidinggevende functies op het gebied van informatie- en communicatietechnologie
Startdatum:23-05-2024
Ervaring:Ervaren
Educatielevel:HBO
Contracttype:Vast
Salaris:onbekend – onbekend
Uren per week:36 – 36

Heb je interesse in deze vacature en wil je graag op deze functie solliciteren? Neem dan contact op met Van Dijk Employment Services via info@vandijkwerkt.nl of 078-6549060. Of bezoek hun website https://vandijkwerkt.nl.

Deel de vacature:

Redactie Rozenburgkrant

Leuk dat je een van de recent geplaatste vacatures hebt geopend via de rozenburgkrant. Hopelijk vind je een baan die bij je past en waar je gelukkig van wordt!

  1. Vacatures rozenburg
  2. Interim-directeur Bedrijfsvoering Van Dijk Employment Services 23-05-2024

Bekijk ook andere vacatures